Klantenservice
Hallo, hoe kunnen wij je helpen? Heb je een vraag over onze webshop? Hoe het zit met bestellen, betalen of retourneren? Je vindt hieronder alle informatie.
Bedrijfsgegevens
Rambo is onderdeel van PPG Coatings Nederland B.V. & geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer: 33130510, Btw-identificatienummer: NL0016.22.006.B01.
Vestigingsadres:
Oceanenweg 2, 1047 BB, Amsterdam
Welke afhaalpunten hebben jullie?
Niet veel thuis? We kunnen je bestelling bezorgen bij een PostNL afhaalpunt naar jouw keuze. Je kunt dit aangeven tijdens het bestellen. Een complete lijst met alle PostNL afhaalpunten vind je
hier.
Hoe werkt het bestellen via een bouwmarkt?
In samenwerking met een aantal bouwmarkten bieden we je de mogelijkheid om de bestelling via hun website te doen. Klik je op het logo van die bouwmarkt dan kun je je bestelling afronden via hun webshop. Of een artikel bij de betreffende bouwmarkt daadwerkelijk op voorraad is, kunnen we niet garanderen. De inhoud van de website van de bouwmarkt is niet in ons beheer. Het volledige assortiment Rambo-producten vindt je alleen op Rambo.nl en kun je gratis thuisbezorgd krijgen als je direct bestelt.
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?
In je winkelwagen kun je wijzigen of verwijderen wat je wilt. na je betaling en onze bevestiging maken we de bestelling voor je klaar. Je kunt dan niet annuleren of wijzigen. Uiteraard heb je het recht om je bestelling kosteloos aan ons te retourneren binnen de retourdatum.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
We werken samen met PostNL en hun netwerk van afhaalpunten. Je kunt geen bestellingen ophalen bij Rambo zelf maar PostNL heeft een landelijk dekkend netwerk dus er is altijd een afhaalpunt bij je in de buurt.
Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen
Heb je niet alle artikelen ontvangen? Wij verdelen bij grotere bestellingen je producten over meerdere pakketjes vanwege het gewicht. Mis je iets, neem dan contact op met de Rambo klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief) dan helpen we je verder.
Hoe zit het met bestellingen gedaan in het weekend of tijdens feestdagen?
Bestellingen die op vrijdag na 20.00 uur of in het weekend worden gedaan, worden direct verwerkt en op maandag verstuurd en op dinsdag afgeleverd.
Voor feestdagen gelden afwijkende levertijden. Bestellingen die tijdens erkende feestdagen worden gedaan worden de eerstvolgende werkdag verzonden. We zijn hierbij tevens afhankelijk van de bezorgopties van PostNL. Wij zullen hierover communiceren op onze website.
Hoe werkt het bestelproces?
Bestellen bij Rambo werkt zo:
1 Zoek je product in ons assortiment of gebruik de kluswijzer voor advies
2 Voeg de gewenste producten toe aan je winkelwagen
Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagen liggen. Als je meteen wilt bestellen, klik je op ‘Ga verder naar bestellen’.
3 Maak een account aan (niet verplicht, wel handig). Heb je al een account? Log dan in op je account.
4 Bestelling controleren
Regel de verzending van je bestelling. Kies voor bezorgen of afhalen en geef daarbij aan waar we je bestelling moeten bezorgen.
5 Betalen en afronden
Kies hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDEAL of Creditcard. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ en via de veilige omgeving van je bank kun je de bestelling betalen en afronden. |
Welke bezorgopties bieden jullie?
Je bestelling kan thuis, op je werk of bij een PostNL afhaalpunt worden bezorgd. Deze worden in het bestelproces aangegeven. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Wij leveren helaas niet in het buitenland maar alleen binnen Nederland, inclusief de Waddeneilanden.
Betaal ik bezorgkosten?
Nee, bezorgen is gratis bij Rambo. We rekenen voor het bezorgen naar je huis, werk of PostNL afhaalpunt geen verzendkosten. Alleen voor de optie 'extra vroeg ophalen' betaal je 1,99 euro per bestelling. Dit kan naar een beperkt aantal PostNL punten die vroeg open zijn.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling plaatsen is simpel; alle producten zijn voorzien van bestelknoppen, waarmee je ze snel toevoegt aan je winkelmand. Weet je nog niet precies wat je nodig hebt, gebruik dan de houtkluswijzer.
Hoeveel beits of lak heb ik nodig?
Op onze kluswijzers en bij onze producten vindt je een calculator. Hiermee bereken je snel hoeveel beits of lak je nodig hebt. Dat voorkomt dat je teveel bestelt en is ook beter voor het milieu.
Welke kleuren bieden jullie?
Wij bieden het actuele Rambo assortiment in zowel transparante als kleurvarianten. Bij elk product zie je de kleuren waarin het beschikbaar is.
Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
Bestel je op werkdagen voor 20:00 uur 's avonds, dan is je bestelling normaal gesproken de volgende dag in huis of af te halen op het
PostNL afhaalpunt dat je gekozen hebt, op de door PostNL aangegeven tijd. Bij de optie 'extra vroeg ophalen' is deze al in de ochtend af te halen op de aangegeven tijd, op een beperkt aantal ophaalpunten.
Let op: wij zijn afhankelijk van PostNL voor de bezorging. Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd. Bezorgingen kunnen incidenteel tot maximaal 5 werkdagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Ook bij feestdagen gelden afwijkende bezorgtijden.
Wat is de status van mijn bestelling?
Via e-mail ontvang je direct na bestelling een bevestigingsmail. Als PostNL je pakketje bij ons heeft opgehaald 's avonds wordt er een mailtje gestuurd door hen met een link om je pakketje te traceren via de site van PostNL. Deze link kun je ook via je Mijn Rambo account terugvinden. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Rambo geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je geen mail ontvangen en heb je geen account - kijk ook even in je 'spam' folder.
Krijg ik een track & trace code?
Jazeker. De link om je pakketje via PostNL te kunnen traceren mailen we je als je bestelling ons distributiecentrum verlaat. Heb je geen mail in het opgegeven mailadres kijk dan in je 'spam' folder. Ook in je Mijn Rambo account kun je deze code vinden onder 'bestellingen', zodat je je pakketje alsnog kunt volgen via PostNL.
Let op: deze informatie is afkomstig van PostNL en op de duur van bezorging heeft Rambo geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Zijn de producten op voorraad?
Alle producten die we bieden zijn leverbaar en op voorraad. We checken voor de zekerheid voordat je de bestelling afrondt nogmaals de voorraad van de producten in je winkelmand, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Kan ik als bedrijf bij Rambo bestellen?
Je kunt gewoon een account aanmaken en verf bestellen, echter onze site richt zich op consumenten, vandaar dat wij alleen prijzen inclusief BTW tonen. Voor vragen hierover kun je contact opnemen met onze Rambo klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, onze site richt zich op consumenten. Alle genoemde prijzen zijn daarom inclusief btw.
kan ik ook achteraf betalen?
Ja dit kan, je kiest dan voor betalen met je creditcard. Het bedrag wordt van je creditcard afgeschreven nadat de producten zijn afgeleverd.
Welke betaalmethoden bieden jullie?
Wij bieden je op de Rambo website de betaalopties iDEAL en creditcard, omdat dit de meest gebruikte betaalmethodes zijn voor webshops in Nederland. Door onze samenwerking met Adyen kun je gebruik maken van alle Nederlandse banken en de bekende creditcard maatschappijen.
Hoe werkt betalen met creditcard?
Je kiest tijdens het bestellen van je aankoop voor creditcard en vult op een beveiligde pagina je betaalgevens in. We zorgen dan voor de correcte afhandeling bij je bank- of creditcardorganisatie. Je betaling wordt pas afgeschreven als je bestelling is geleverd.
Welke creditcards accepteert Rambo?
We accepteren de meest geaccepteerde creditcards van Nederland, namelijk Eurocard/Mastercard en Visa Card.
Kan ik betalen met iDeal?
Je rekent tijdens het bestellen je aankoop meteen af en betaalt via je eigen bank in een vertrouwde internet betaalomgevin, of via de bankieren app als je op je mobiele telefoon bestelt.
Kan ik korting krijgen?
We tonen op de Rambo website onze actuele prijzen en bieden hierbij ook regelmatig kortingen aan. Ook hebben we combideals, dit zijn combinaties van producten die we met extra voordeel aanbieden, denk aan een beits met de juiste kwast of roller erbij tegen een gecombineerde prijs.
Rambo behoudt zich het recht voor om prijzen en actieprijzen aan te passen.
Hoe werken kortingscodes?
Heb je van ons een kortingscode ontvangen of een code op onze Rambo website gezien? Deze kun je tijdens het bestelproces invoeren onderaan je winkelwagen, de korting wordt dan meteen verwerkt. Een kortingscode is slechts eenmalig geldig en is niet overdraagbaar. Let er op dat kortingscodes altijd een vervaldatum hebben. Na deze datum is de kortingscode niet meer geldig.
Waar vind ik mijn factuur?
We mailen je de factuur toe nadat je bestelling op Rambo.nl door ons verzonden is. Je vindt je factuur ook als PDF in je Mijn Rambo omgeving (alleen als je een account hebt aangemaakt), zodat je deze makkelijk terug kunt vinden voor al je bestellingen. In de factuur staat wat we hebben geleverd en hoe je hebt betaald.
Kan ik een factuur wijzigen?
Als je bestelling is verzonden wordt je factuur automatisch aangemaakt. De gegevens op de factuur kunnen daarom niet meer aanpassen.
Kan ik een papieren factuur krijgen?
Je kunt helaas geen papieren factuur krijgen, wel ontvang je bij alle bestellingen via Rambo.nl een pakbon bij je pakket en kun je je factuur terugvinden via Mijn Rambo en deze zelf opslaan en/of printen.
Kan ik een zakelijke factuur krijgen?
De Rambo webshop is gericht op consumenten, vandaar dat we geen zakelijke account bieden. Je kunt wel een bestelling plaatsen op Rambo.nl echter onze prijzen en facturen zijn inclusief btw.
Tip; Schilders en onderhoudsbedrijven kunnen voor professionele verf en verfbenodigdheden terecht op www.Sigma.nl/professional
Mijn bestelling is beschadigd bezorgd
Wat vervelend, dit kan in uitzonderlijke gevallen helaas voorkomen tijdens het vervoer. Neem contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). Zij vragen je vervolgens om een foto te maken van de beschadiging en die naar ons te mailen, onder vermelding van je bestelgegevens.
Kan ik ook een deel van mijn bestelling retourneren?
Jazeker, heb je bijvoorbeeld te veel besteld dan kun je ook een deel van je bestelling aan ons terugzenden, mits ongeopend en niet beschadigd. Je kunt bij het opgeven van een retour via Mijn Rambo bij elk product soort en aantal kiezen dat je terug wilt sturen.
Hoe lang na terugzenden krijg ik mijn geld terug?
Rambo stort het door jou betaalde bedrag terug via de betaalmethode waarmee we je betaling ontvangen hebben, zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben en deze binnen de retourtermijn van 14 dagen valt. Rambo beoogt de terugbetaling binnen 3 dagen na verwerking van het retourpakket te laten plaatsvinden.
Hoe werkt retourneren bij Rambo?
Je Rambo bestelling snel gratis retour sturen met PostNL
1 Gratis retour binnen 14 dagen Je mag ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvanst gratis retour sturen. Log in op Mijn Rambo op rambo.nl, ga naar de tab Bestellingen en selecteer de order. Geef vervolgens aan welke items je wilt retourneren en waarom.
Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je order bevestigingsmail, je kunt vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt.
2 Je ziet meteen een bevestiging en een retournummer in je scherm. Noteer het retournummer (RMA-nummer) op het adreslabel.
3 Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos. Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven.
4 Bevestig het adreslabel met het ingevulde retournummer op je pakket. Geef je pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt (zie postnl.nl). Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour snel en goed worden afgehandeld.
5 Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen.
Bewaar de Track & Trace code goed. Je ontvangt binnen 14 dagen je geld retour nadat wij je producten in goede staat ontvangen hebben.
Wat is het retouradres?
Je kunt geen artikelen naar ons opsturen. Via Rambo.nl kun je je bestelde artikelen (deels) retour zenden, na aanmelding op de site. Dit kan zowel via een Mijn Rambo account of je gast account. Dit staat ook uitgelegd op de retourbon in je pakket. Alleen zo kunnen we je retour goed verwerken en zorgen dat je je geld terugkrijgt voor de geretourneerde producten.
Je ontvangt bij het indienen van de retour via onze site een RMA-nummer (retournummer) en op de retourbon en in Mijn Rambo vindt je het adres waar je je retourzending kosteloos naartoe kunt sturen, via een PostNL punt.
kan ik een ingediende retour annuleren?
Een ingediende retourmelding kan niet worden geannuleerd. we verzoeken je je retourzending in te leveren bij het PostNL punt als je dit nog niet gedaan hebt, zodat je van ons je geld retour kunt krijgen.
retournota
Bij het inleveren van je retourzending bij een PostNL punt ontvang je een bevestiging, bewaar deze goed.
Als je retour is ontvangen en verwerkt door Rambo dan ontvang je van ons een retournata in Mijn Rambo.
Mijn bestelling is verkeerd geleverd
Heb je per ongeluk een verkeerd product geleverd gekregen of een verkeerde kleur? Deze kun je via Mijn Rambo terugsturen naar ons, dan krijg je je geld terug. Of neem contact op met onze klantenservice zodat zij het juiste product voor je kunnen regelen.
waar retourneren
De producten die je wilt retourneren kun je in de originele verpakking retourneren. Volg de instructies en lever je pakketje in op een PostNL punt naar keuze.
Let op; dit kan alleen indien je een RMA-nummer (retournummer) hebt aangemaakt op de site (zie ook 'Hoe werkt retourneren bij Rambo' op deze pagina) en deze vermeldt op de verpakking. Je vindt de details over hoe dit werkt ook op het retourformulier dat in de doos bij je bestelling is bijgevoegd en bij de veelgestelde vragen op deze pagina.
Wat kan ik retourneren?
Binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop op Rambo.nl kun je je bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren. Dit regel je gemakkelijk via je Mijn Histor account of via de link in de orderbevestigingsmail. Alleen zo kunnen wij er voor zorgen dat we je geld kunnen terugbetalen voor de teruggestuurde producten.
Let op; je kunt alleen ongeopende verpakkingen retourneren. Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen. Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden of neem contact op met klantenservice@rambo.nl.
Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour snel en goed worden afgehandeld.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
<ul>
<li>Je kunt je bestelde producten bij ons retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.</li>
<li>Een retour aanmaken kan alleen via de website </li>
<li>Retourneren kan alleen als het product compleet is en in de originele verpakking zit en voorzien wordt van een retournummer (RMA-nummer). </li>
<li>Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos en verpakking.</li>
<li>Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven.</li>
<li>Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen.</li>
<li>Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen niet in behandeling worden genomen! Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden op Rambo.nl of neem contact op met klantenservice@rambo.nl</li>
</ul>
Zie 'Hoe werkt retourneren bij Rambo?' voor het aanmaken van een retour.
Hoe kan ik retourneren, ik heb geen Mijn Rambo account
Heb je als gast besteld, zonder een Mijn Rambo account aan te maken? Klik dan op de retour-link in je bevestigingsmail, je kunt
vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en e-mailadres waarmee
je de order geplaatst hebt.
Heb je de mail niet meer? Ga dan naar de pagina;
Retourneer zonder account